Vi tar annonseringen dit, där dina (potentiella) kunder finns. Vi använder oss av en bred mix av annonsplattformar. Detta är något våra kunder uppskattar mycket med Semurai. Vi tar alltså inte extra betalt för uppsättning av nya annonsplattformar trots att det leder till fler möjligheter för er.

Google Ads

Google Ads är numera den största PPC-tjänsten och används i praktiskt taget alla branscher. PPC står för pay per click och innebär att du bara betalar för annonsen om någon klickar på den. En av de stora fördelarna är att det kan göra en tjänst eller produkt synlig på nätet snabbare än SEO (organiskt innehåll). SEM (marknadsfört innehåll) kan se ut som SEO för ett otränat öga. Den stora skillnaden är att vi betalar för att synas först i sökresultatet.

Med Google Ads maximerar vi dina annonsers synlighet för att nå din målgrupp. Vi använder bilder, videos och sökord och hjälper dig slutligen att få högsta möjliga CTR (Klickfrekvens) till minsta möjliga CPC (Kostnad per klick)

Bing Ads

Bing är likt Google en sökmotor, men den största sökningen är just efter Google. Vi använder Bing Ads till våra kunder på samma sätt som Google Ads. Det kan vara ett nyttigt sätt att nå fler potentiella kunder. Konkurrensen på Bing är lägre vilket innebär att det generellt kräver en lägre annonsbudget.

Meta Facebook & Instagram

Facebook är en av världens mest kraftfulla webbplatser med 2,91 miljarder användare. Idag är det inte längre bara för privat bruk utan Meta har ”tvingat in” företag i deras annonsverktyg. Den genomsnittliga användaren tillbringar 43 minuter per dag på Facebook. Alltså oklokt att missa användningen av sociala medier i en marknadsstrategi. Användarna filtrerar allt mer vad man väljer att titta på i sociala medier, så det gäller att veta hur man får användaren att sluta skrolla. Vi vet vilket innehåll som krävs och hur man skapar det med effektiva medel. Vi skräddarsyr kampanjer som är särskilt anpassade till era målgrupper. Men sen är det också en sak att kunna annonsera via sociala medier, och en annan sak att veta hur man använder Facebooks i samband med andra digitala kanaler. Använder ni Semurai som byrå så kommer ni avslutningsvis uppleva likt 89 % av marknadsförarna på Meta Ads ökade intäkter.

SoMe/SMM

Social Media Marketing innefattar givetvis Metas plattformar. Men visste du att Youtube räknas som en Social media kanal? Video kan vara det effektivaste verktyget i verktygslådan hos en marknadsförare. Men vi annonsörer måste alltid använda rätt verktyg på rätt plats och det finns en uppsjö av SoMe kanaler som vi på Semurai hanterar med best practice. Vill du läsa mer om användardata i de olika plattformarna så gör internetstiftelsen en rapport varje år som du kan ta del av här.

En röd panda, också Semurais maskot.

Vill du ta din marknadsföring till en dynasti med rikedomar och framgång?

Få en gratis analys och audit av ditt bolags marknadsföring och var med i utlottningen av en helg på Yasuragi.
Namn